Ocenění pracovníci roku 2023 - Polanská Martina



Hlasování je vypnuto!

Polanská Martina


Nominace v kategorii: Manažer/ka sociálních služeb
Doba praxe: 25
Zařízení: Centrum sociálních služeb Praha 2
Nominuje: spolupracovník

Martina vyniká, mimo jiné, tvrdohlavostí a jasnou představou o tom, jak mají vypadat naše služby, aby je mohla s čistým svědomím nabídnout svým milovaným rodičům. To je její jasná vize od roku 2009, kdy začala vést organizaci s cca 180 zaměstnanci. Svým laskavým přístupem a zároveň rozhodností kolegy nejen dobře vede, ale i inspiruje. Pro tuto nominaci se rozhodl celý její tým vedoucích pracovníků. Vlastnosti, kterými chtěli vyjádřit její přednosti, nebylo možné v rychlosti zapsat. Aspoň tedy některé: vytrvalá, jistá, sebevědomá, přímá, spravedlivá, laskavá, s obrovským srdcem, ochotná vždy pomoci, umí naslouchat, poradí, rozhodne…

Bylo by jednoduché napsat, že klient je vždy na prvním místě. Ale vidět v praxi všechna její rozhodnutí, podporující toto tvrzení, je radost. Osobní angažovanost při vybavení interiérů, nekonečné nápady k vylepšení služeb a podpora iniciativy kolegů nezná mezí. Hledání ideálních řešení pro bydlení a volný čas seniorů, nejen v jejich domácnostech i ve stávajících domovech pro seniory jsou pro klienty stávající i budoucí obrovským darem. Také již 3 roky do nejmenšího detailu spolupracuje na projektu nového domova evropského „střihu“, kdy věnuje pozornost vzhledu a vybavení veškerého interiéru tak, aby se v něm seniorům žilo co nejlépe, a aby byl přívětivým prostředím i pro zaměstnance.

K neformálním, ale důležitým setkáváním Martiny s rodinami klientů dochází při společenských akcích, např. při pravidelných návštěvách varhanních koncertů v kostele sv. Ignáce, při adventním tvoření nebo opékání buřtů na terasách. Její dveře jsou vždy otevřené nejen pro klienty, ale i jejich blízké. Vždy se snaží co nejrychleji zareagovat na podněty od rodin i klientů, např. ze schránek důvěry. Ve spolupráci s kolegy dokáže najít řešení i velmi komplikovaných situací. Radostí pak bývají děkovné dopisy od spokojených rodin, o které se vždy podělí s celým týmem.

Neradi se vracíme k období covidu, ale nakonec právě v těchto dobách se ukázalo, jaký je Martina lídr. Rychlé rozhodování o opatřeních k ochraně zdraví a životů klientů i zaměstnanců (rozdělení pracovních týmů, vytvoření izolací v různých budovách, se zajištěním všech služeb, dokonalý systém testování zaměstnanců i klientů, instalace průhledné stěny s mikrofonem pro zachování kontaktu s rodinou, spolupráce s dobrovolníky, atd.) minimalizovalo původně katastrofické vyhlídky. Byla první, která si přinesla do kanceláře šicí stroj a dlouhé večery šila s kolegy roušky. Naučila se hrát na ukulele, aby se mohla přidat ke kolegyním napříč organizací a hrát seniorům při pořádání místních společenských akcí. Párkrát si zahrála o Mikuláši anděla a obešla s doprovodem všechny klienty s nějakou drobností. A jako anděl tu byla všemi vnímána. S klienty se potkává často, zajímá se o kvalitu jejich života a sesbírané podněty se s pomocí týmu snaží postupně realizovat. Pravidelná setkání s ředitelkou u kulatého stolu jsou klienty hojně navštěvována.

Nejlepší prevencí před vyhořením je stálá chuť posouvat věci kupředu. Oba naše domovy pro seniory a pečovatelská služba  získávají opakovaně nejvyšší hodnocení značky kvality. Martina sama, poté, co absolvovala kurz Bazální stimulace, se pro tento koncept péče natolik nadchla, že přihlásila oba domovy k certifikaci „Pracoviště Bazální stimulace podle Prof. Dr. FRÖHLICHA“ pro zařízení sociálních služeb. Nejde nikdy přes hranice svých možností, jako správná manažerka deleguje pracovní úkoly do svých pracovních týmů, kterým zcela důvěřuje, a tak těmto týmům dává možnost se realizovat a podílet na vizích a cílech organizace.


Zpět na seznam soutěžících