Ocenění pracovníci roku 2023 - Baier Petra
Hlasování je vypnuto!
Baier Petra
Nominace v kategorii: Pracovník v sociálních službách - Pečovatel/ka roku - Pobytové služby
Doba praxe: 4
Zařízení: Domov pro seniory Chodov
Nominuje: zaměstnavatel
Naše kolegyně Petra Baier je vskutku člověk na svém místě. Bez předchozích zkušeností v péči o seniory v pobytovém zařízení, nastoupila do DS Chodov na pozici pracovníka v sociálních službách – pečovatelky. V průběhu necelých dvou let se vypracovala na pozici koordinátorky péče v týmu na jednom z pater našeho zařízení. Aktivně využívá podporu nezávislého odborníka na zvýšení kvality péče v rámci plnění cílů DS Chodov. Své zkušenosti a poznatky aktivně předává novým pečovatelkám a sdílí se stálými kolegyněmi. Tímto nominovaná naplňuje představy o kompetencích pečovatele v pobytových sociálních službách pro seniory: osobnostní predispozice – laskavost, slušnost, upřímnost, empatie, dále sociální dovedností – adekvátní komunikace s klienty a jejich blízkými, schopnost týmové spolupráce, schopnost vést tým a dávat konstruktivní zpětnou vazbu, a nakonec odborné dovedností – otevřenost inovacím, schopnost je přijímat a aktivně uplatňovat v prací, důslednost, sebereflexe, schopnost dotahovat věcí do konce, respekt k detailům a celkový odborný rozhled.
Výjimečnost přístupu ke klientům DS Chodov projevuje se tím, že pojmy „důstojnost a respekt“ nejsou pro paní Petru pouhými slovy. Má skutečný zájem o klienty, jejich životní cesty, ale i o jejich současné pocity, radostí a bolestí, obavy, smutek, zájmy a přání. Ví o klientech bydlících na patře vše, co potřebuje, tak aby ona sama a její tým byli schopní vytvořit prostředí, kde se klienti cítí bezpečně. Umí získat důvěru klientů, i pracovat s jejích blízkými, aby vztah mezi klienty, jejich rodinami a poskytovatelem péče byl přinejmenším konstruktivní a v lepším případě i důvěrný
K rodině klienta se staví paní Petra především bez předsudků, bez náznaku stigmatizace, s pochopením a snahou najít společný bod, od kterého se může odvíjet spolupráce. Nesoudí rodiny, ale je otevřená poskytnout pomoc, pokud ji rodinný příslušník či blízký klienta o to požádá. Vnímá, že často nedorozumění či konflikty v „trojúhelníku“ klient-rodina-poskytovatel služby vycházejí z chyb v komunikaci a v důsledku vedou ke vzájemnému nepochopení. Proto se snaží, pokud je to možné, takových chyb se vyvarovat. Vstřícnost a zájem o vyjádření představ a očekávání rodiny projevuje již od prvního setkání. K rozvoji této dovednosti vede i svůj tým.
V týmu paní Petra umí organizovat výkon pracovních povinnosti pro každého člena, nevyjímaje sebe sama, je nablízku každému, kdo potřebuje její pomoc či podporu. Monitoruje kvalitu výkonů a plnění metodických postupů při každodenní péči o klienty. Motivuje i vlastním výkonem kolegyně ke kvalitní péči o klienty. Udržuje s kolegyněmi zdravé profesní vztahy, je vstřícná, ale důsledná, umí podávat zpětné vazby a korektně upozornit na chyby, a stejně tak používá sebereflexi a projevuje zájem o zpětné vazby ze strany kolegyň a vedoucí. Vytváří příznivou atmosféru pro rozvoj a růst svých kolegyň, kdy se nebojí mluvit o svých odborných nejistotách, chybách, nezkušeností, a z analýzy těchto chyb se učí pro zvýšení úrovně své odborností. Podporuje tým v otevřenosti inovacím.
Zpět na seznam soutěžících